• Home
  • Zoekmachine Adverteren
  • Over
  • Blog
  • Contact

Bel: 053 - 234 05 00

there, November 29 2021

Waarom Zou Ik Een Landingspagina Gebruiken?

Als lokale ondernemer begrijp je hoe belangrijk marketing is en ben je er van overtuigt dat het adverteren via Google Ads kan zorgen voor meer aanvragen. Toch loop jij dagelijks leads mis van potentiële klanten met hele mooie opdrachten.

De Reden Waarom Jij Leads Misloopt

Je hebt geen toegewijde landingspagina’s. Ik zie helaas dagelijks campagnes van ondernemers die geen toegewijde landingspagina’s hebben. Dit heeft als resultaat dat je dagelijks leads misloopt. Dit terwijl ondernemers vaak denken dat ze al een goede landingspagina hebben staan, wat dus eigenlijk niet zo is. Een landingspagina is namelijk géén homepagina en/of een algemene pagina die wel over die dienst gaat maar zonder enige focus en veel afleiding. 

Wat Is Een Landingspagina? 

Wanneer een bezoeker op een van jouw advertenties klikt komt deze terecht op een pagina, dit noemen we de landingspagina. Een landingspagina is een speciaal ontworpen web-pagina met als doel dat de bezoeker zijn contactgegevens achterlaat via een formulier of jou gaat bellen. Zodra dit gebeurt heb je een ‘Lead’! Iemand is namelijk geïnteresseerd in jouw diensten en wil meer weten of een vrijblijvende offerte.

De Voordelen Van Een Landingspagina?

Een landingspagina is doelgericht, overzichtelijk en gefocust op één onderwerp. Je probeert op deze pagina de meest voorkomende bezwaren en risico’s weg te nemen door ze te overtuigen van jouw kennis en kunde. Deze pagina heeft geen menubalk of andere links wat zorgt dat de bezoeker wordt afgeleid en uiteindelijk je website verlaat. Voorbeeld: Als je dus meer leads wilt voor het vervangen van daken zal hier dus geen informatie moeten staan over het renoveren van schoorstenen. 

Relevantie

De landingspagina is relevant voor het probleem van jouw klant. Die wil namelijk zijn dak vervangen hebben en niet zijn schoorsteen renoveren. Hij zal namelijk snel zijn interesse verliezen en de pagina verlaten door informatie en afbeeldingen te zien wat niet een oplossing is voor zijn probleem. Doordat de pagina relevant is voor datgene waar jouw potentiële klant naar zoekt zal het aantal contactaanvragen stijgen.

Wat Levert Het Op?

Ik heb laatst nog een landingspagina voor een ondernemer mogen bouwen. Deze ondernemer had best een oké landingspagina staan, maar deze pagina was onderdeel van de website en had veel afleidingen. De oude pagina had meer dan 20 links waar de bezoeker op kon klikken en dus de pagina zou verlaten. De nieuwe landingspagina is zo ingericht dat de bezoeker twee dingen kan doen: bellen óf het contactformulier invullen.

300% Meer Leads 

Deze campagne genereert na het lanceren van de toegewijde landingspagina 3x zoveel leads. Dit betekent dat je voor het zelfde budget veel meer resultaat kan behalen. Meer leads betekent meer klanten en meer omzet. Een professionele landingspagina kan dus voor lokale ondernemers hét verschil maken en jouw onderneming succesvol helpen met groeien.

Dus… een investering van een paar honderd euro kan tot wel (tien)duizenden euro’s per maand aan extra leads opleveren. Wie wil dat nou niet?

Bij Groei Gericht bouw ik altijd op maat gemaakte landingspagina’s voor mijn klanten met s’ werelds beste landingspagina software. Jouw website blijft volledig intact. Wil je meer weten over dit onderwerp of ook meer leads genereren voor jouw campagne? Neem vrijblijvend contact op.

Written by

there

Previous Werkspot óf Zelf Adverteren?
Next Hoeveel Advertentiebudget Nodig voor Google Ads?